torsdag 6. november 2014

Ny på DesignTeamet!

Hei!
May Grethe Weltan heter jeg, og det er med glede og stolthet jeg har takket ja til å få være designer for North Star StampsSer virkelig frem til å få være en del av dette herlige designteamet. Jeg er en voksen dame som nærmer med et halvt-århundre med stormskritt. Jeg bor i Kristiansund på Nordmøre, og har et ganske aktivt scrappe/kortlage-miljø rundt meg.
Bloggen min finner du her

Min «karriere» som kortlager, var det en venninne som kan ta æren for. Hun ivret for at jeg skulle starte opp, men klarte ikke helt å overbevise om at dette var noe for meg. Hun jobba derfor aktivt for at min datter, som da var 11 år skulle bite på, noe hun også gjorde. Var med å puslet litt sammen med min datter hjemme, men hadde lite utstyr, og det ble derfor temmelig begrenset hva vi fikk til.  Min datter syntes denne hobbyen var kjempemorsom, og hadde derfor lyst å være med på treff som blir arrangert her i Kristiansund, men følte seg ikke helt trygg uten at mamma’n var med.  For at hun og jeg skulle få en helg sammen, ble jeg med henne på treff, og dermed var det gjort.  Jeg ble helt hekta og totalt bitt av papirbasillen. Interessen ble ikke mindre da jeg slapp å okuppere kjøkkenbordet, og fikk eget rom i kjelleren med plass til to personer og til utstyrsmengden (som «plutselig» hadde vokst noe enormt). Min datters interesse for papirhobby har vært dalende det siste året, mens jeg bare koser meg mer og mer. Til våren er det 4 år siden jeg startet med denne herlige hobbyen.

Jeg lager omtrent bare kort. Og de aller aller fleste i standard format som 6×6, selv om jeg i det siste også har begynt å lage en del andre formater. Litt staffelikort og enkle brette-teknikker kan det bli, men bare sjelden lager jeg større prosjekter. Noen spesiell stil kan jeg vel ikke si at jeg har. Lager det meste og det som faller meg inn, og som jeg har lyst til der og da. Både søtt og mykt, røft og tøft, enkelt og greit, klæss og klin,  clean and simple, her prøves det meste, så man må vel kunne si man er allsidig da kanskje? Jeg er veldig glad i fine tekster og liker å ha med et fint vers på kortene jeg lager, derfor er jeg ekstra glad for å få lov å være med på dette designteamet. Her finnes jo alt man kan ønske seg av stempler.  Bruker iblant motivstempler og prøver å fargelegge litt med Promarker-tusjene mine, men noe stort talent for fargelegging har jeg nok ikke.
Dette er det første DT-bidraget mitt, hvor jeg har brukt Chalkboard-teknikken : 

På kortet har jeg brukt Snømannen her, snøkrystallene er fra dette stempelsettet
Teksten er fra Stempelplaten " Gode gamle Juletekster"
Snøkrystaller og snømann er embosset med hvitt fint embossingpulver,
mens "snøen" rundt er grovt embossingpulver.
Teksten er embosset i svart.
De hvite snøkrystallene er stanset ut med dies fra Kaboks
De finnes i nettbutikken her
For å få litt 3D-effekt på dem har jeg brukt " Snow Marker",
som får en opphøyd effekt når man varmer opp med varmepistol. 

 Noen andre kort jeg tidligere har laget med stempler fra North Star Stamps er bl.a. disse

På dette kortet har jeg brukt en liten tekst fra denne stempelplaten med bryllupstekster, samt 
det fine verset ( som jeg synes er så meningsfylt) som du finner her

Litt tøft kort til en herre, 
de røde stipene med hjul-spor er embosset i svart v.h.a. dette traktorsporstempelet

På innsiden har jeg brukt det samme traktorspor-stemplet, samt denne fine teksten

Er over gjennomsnittet glad i snøkrystaller tror jeg 
og teksten som er brukt på dette kortet synes jeg er så fin. 
Den er fra denne platen med Gode Gamle Juletekster


Ikke ofte jeg lager "større ting enn kort, men denne boksen er en slik.
Her har jeg brukt endel motiver fra Grunge- collection og Hashtags
  



Innsiden har forskjellige tekststempler





Ser frem til tiden som kommer og gleder meg over å få være en del av dette.
Håper dere har lyst å være med på utfordringene våre, 
neste utfordring finner du her på bloggen 10. november


Med hilsen
May Grethe






Ingen kommentarer: