søndag 31. mai 2015

Småkort

småkort 01
Jeg fikk et lite oppdrag for et par uker siden - små takkekort. De skulle være enkle og små. Egentlig ville ikke bestiller at de skulle være doble engang, men mer som et postkort. Etter min mening skal kort ha innsider, og ikke bare en for- og bakside, så bestiller fikk det ikke som hun ønsket akkurat der. Hun ble fornøyd likevel da, og det er jo det viktige!
småkort 02
Alle kortene er laget på samme måte, med små forskjeller mellom dem. Basen er 4x4” ferdig brettet, og her har jeg ikke engang laget rygg. Jeg har pyntet med ark og elementer fra utklippsark fra Pion, og stemplet Til fantastiske deg fra takknemlige meg-stempelet fra North Star Design foran på alle kortene. Jeg har satt på knapp og sløyfe for at det skal være noe mer enn bare papir på disse kortene. Inni kortene har jeg en ½” stripe med det samme mønsterarket som på fronten av kortet, i tillegg til små frimerker eller sommerfugler, også klippet ut fra Pion-arkene. Spesielt mye enklere kan det ikke gjøres.
småkort 03
Seambindingbåndet på dette kortet er farget med Copics i B90-serien og BG70-serien. Knappen kommer fra Melissa Frances.
småkort 04
Ark fra Grandma’s School Book-serien på dette kortet. Knappen kommer fra Papertrey Ink og seam bindingen er farget med mange forskjellige Copics, det var vanskelig å finne riktig farge, så her har jeg brukt både RV-familien, YR-familien og R-familien.
småkort 05
På denne sløyfen har jeg nok en gang brukt BG70-familien og B90-familien fra Copics. Sommerfuglene på frimerket inni matcher sommerfuglene på fronten av kortet, som med en gang får en rød tråd.
småkort 06
Enda et kort i lakserosa-/ferskenfarge. Jeg har brukt et annet bakgrunnsark på dette enn det forrige kortet i samme farge, litt andre frimerker og en annen knapp, ellers er de ganske like.
småkort 07
Det siste kortet ble laget et par dager etter at de andre var ferdige. Her ble det et lite sammensurium av kolleksjoner. Panelet teksten er på er fra Grandma’s School Book, det blå mønsterarket kommer fra Till mor-serien og frimerkene inni fra Vintage Garden-serien. For å få litt mer liv på forsiden av kortet stanset jeg ut noen sommerfugler med en Martha Stewart-punch og limte på. Knappen på dette kortet kommer fra Papertrey Ink og båndet fra North Star Design.

Ingen kommentarer: