lørdag 4. juli 2015

Gavekort

Gavekort 01Gavekort er kjekt å gi bort når man er litt tom for ideer og når det er vanskelig å finne på noe til mottakeren. Det er imidlertid få ting som er så kjedelig å få som gavekort i en plain konvolutt. I forrige nummer av Ett Trykk (som ble publisert 1. juni) ble det vist frem flere kreative prosjekter med gavekort - dette var mitt bidrag. 
Gavekort 02Selve gavekortene har jeg plassert i små esker som jeg har brettet av samme mønsterarket som resten av "holderen". Jeg har også fylt litt cellofanpapir med Mentos og satt oppi eskene - litt for å få noe annet enn bare gavekortet, og litt for å støtte gavekortene litt der de står i eskene.
Gavekort 04Den ene jeg lagde er veldig langt unna min vanlige greie - hvertfall når det kommer til arkprodusent! Holderen er nemlig laget av arket Adore fra Botanical-serien til Prima (teksten er stemplet på baksiden av mønsterarket), mens hjerteswirlen er stanset ut av arket Snowfall Pear, som er et eldgammelt ark fra Dasher-serien til Basic Grey. Den store rosen jeg har brukt har jeg hatt kjempelenge i stæsjet mitt, den er egentlig ikke en scrappeblomst, men jeg syns den passet bra til mønsterarket (fargen matcher bedre til mønsterarket irl enn på bildet). Hortensiaen jeg har limt på kommer fra Petaloo. Hurra for deg er et stempel fra North Star, stemplet med VersaMark på mønsterarket og embosset med svart super fine detail embossingpulver fra Ranger. Teksten er stanset ut med Labels Trio-die fra Spellbinders, det er den samme dieen jeg har brukt for å lage håndtaket.
Gavekort 03Den andre holderen er laget på nøyaktig samme måte. Her har jeg brukt arkene 1944 og 1945 fra Vintage Summer basics-serien til Maja Design og Black Friars fra Paddington Paper-serien til 7gypsies. Jeg har brukt en stensil fra Dutch Doobadoo og Sorbet (i fargen Frost) fra Art Anthology til å lage hønsenettingen. Litt metallpynt fra Tim Holtz og svart sytråd er all pynten denne holderen fikk. Teksten er stemplet og embosset på samme måte som teksten på den andre holderen, og kommer også fra den samme stempelplaten til North Star.

Ingen kommentarer: