fredag 23. mai 2014

Blått konfirmantkort

Her har jeg laget et enkelt konfirmantkort laget med Distress Ink. Har brukt tre blåfarger: Stormy sky, Faded Jeans og Broken China. Begynte med den mørkeste og jobber innover med sirkelbevegelser. Har brukt vanlig colour copy 250g. Og jo mer du sverter, jo mer jevnt blir resultatet. Ikke ta for mye farge på for hver gang og ha et ark under til å kladde på. For det blir litt søl. Regn med fargede fingre også :-)

Har brukt dette stempelet som jeg har embosset i svart. Kantstemplene er denne swirlen og litt av det samme som hovedstempelet. Til konfirmanten finnes på denne stempelplaten med småtekster, og er stemplet og stanset ut med Spellbinders banner-die og svertet på samme måte som arket (med diesen i).


 Banneret med teksten er satt på limputer for å få litt 3D-effekt på kortet.

 I det andre kortet har jeg brukt denne teksten på venstre side. På høyre side har jeg brukt et annet stempel fra småtekst-platen. Begge stemplene er embosset i svart. Kantstemplene er stemplet med Archival ink Jet black.



Håper dette kan være til inspirasjon for å lage et enkelt kort som ser litt mer avansert ut. Brukte under en time på hver av disse, hvor fargingen tar lengst tid. Ellers går det ganske raskt :-) Fler bilder og info finnes i bloggen min. Ønsker dere er strålende dag!


Ingen kommentarer: