torsdag 1. mai 2014

Dåpsinvitasjon

Dåpsinvitasjon Phillip forside skrått PhotoshopDenne dåpsinvitasjonen var mitt bidrag til dåpsoppgaven jeg fikk som gjestedesigner i Ett Trykk og er publisert i aprilnummeret.
Dåpsinvitasjon Phillip skrått frontInvitasjonen ble laget for en venninne som skulle døpe sin sønn i februar, så timingen av oppgaven var perfekt. Kortet måler 5x5" og har mindre rygg enn mine vanlige kort med bare 1/8". Kortet er bygd opp med mønsterark fra Grandma's School Book-kolleksjonen til Pion Design og babyskomotiv fra North Star Stamps.
Dåpsinvitasjon Phillip frontJeg har brukt en kombinasjon av dies fra Lifestyle Crafts og Spellbinders på forskjellige paneler. Ordet Invitasjon er laget på en kurve i Photoshop i en farge som matcher det grønne mønsterarket, stanset ut med en Spellbinders-die og proppet opp på 3D-puter for dimensjon. En knapp med en sløyfe i naturlig twine er også satt på. Jeg har satt en rose fra Wild Orchid Crafts og et par pyntebær fra Kort & Godt i det motsatte hjørnet og avsluttet fronten av kortet med perler i to av hjørnene.
dåpssko North Star StampsMotivet er stemplet med Memento Rich Cocoa og fargelagt med Copics på X-Press It Blending Card.
Dåpsinvitasjon Phillip innside stempelInnsidene av kortet har det samme grunnoppsettet som forsiden. På den første innsiden har jeg stemplet dåpsordklyngestempelet fra NSS med Memento Rich Cocoa.
Dåpsinvitasjon Phillip innisde tekstDen andre innsiden har tekst skrevet ut fra PCen i mørk brunt på en bit mønsterark.
Dåpsinvitasjon Phillip bakside scrappingBaksiden lagde jeg veldig enkel, med miniutgaven av babyskostempelet på en liten sirkel med en scallopsirkel bak, proppet opp på 3D-teip.

2 kommentarer:

Mai-Britt sa...

Nydelig invitation i skønne farver. Det er dejligt, at ikke alt som har med drenge at gøre, skal være blår.

Kreativelena sa...

Herlig kort, nydelig fargelegging, og flott motiv :-)