fredag 17. april 2015

Konfirmantkort med klippeark

Her har jeg laget et kort til en tøff konfirmant. Mønsterark er fra Maja Design Vintage Summer Basics 6"x6"-blokk - 3 ulike ark. Jeg har brukt et nytt klippeark fra North Star Design (Tekstark 5 - kommer nok i nettbutikken snart!) Disse klippearkene er jo geniale for de som vil lage kjappe kort eller for de som ikke har så mye utstyr. Her er det jo både motiv og tekst på ett ark, som holder til både to og tre kort :-)


 Fikk litt gjenskinn av blitzen i arket, men man ser jo teksten likevel. Motivet har jeg kjapt fargelagt, hvilke tusjer jeg har brukt, kommer lenger ned.

De blå blomstene er fra North Star Design.

Motivet er stanset ut med Spellbinders Classic Ovals med Deckled Edge i blågrå Bazzill bak. Det samme er teksten. Har svertet med Distress Weathered Wood før diesen er tatt ut.

Motivet trenger i utganspunktet ikke fargelegging, men jeg har gjort det litt kjapt. Har brukt både Copics og Promarkers. Disse fargene har jeg brukt:
Hud: E11, E00, E000
Bukse: B97, B95, B93 (E44 på beltet)
Hår: E47, E44
Skjorte: Ice Grey 3 og 1, Warm Grey 1
Satin rundt motivet som skygge 

Innsidene har samme oppsett som forsiden. Teksten er fra samme klippeark. 
Siden det bare er to av hvert ark i Maja-blokkene, måtte jeg bruke 3 ulike ark og begge sider av arkene. Dermed ble det motsatte farger på venstre innside, men det får bare gå. Håper at Maja Design en dag lager blokker i 12"x12"!!



Minner også om aprilutfordringen vår som du kan finne her. Du kan delta med hva du vil denne måneden også, ettersom vi har ALT ER LOV! Gleder meg til å se alle de fine bidragene! :-)





Ingen kommentarer: