torsdag 23. april 2015

Nytt forballkort

I går lagde jeg et fotballkort med bilder fra et uklippsark fra North Star Design, dette kan du se her. I dag vil jeg vise frem det andre kortet jeg lagde fra det samme arket. Jeg lagde to kort fra dette arket, men man kan jo fint lage både tre og fire ut av ett slikt ark. Dette er jo veldig kjekt om man ikke har så mye utstyr eller vil lage litt enklere kort (eller skulle hatt et kort i stad...) :-)

Jeg har brukt de samme arkene (Papirdesign) som på det forrige kortet og oppsettet er også likt. Var veldig greit å lage to like kort når jeg først holdt på. Baneret øverst er stanset ut med Spellbinders Banner-die, embosset og svertet lett med Distress Pumice Stone fra kanten og inn mens diesen satt fast i papiret. Da blir det en fin skyggeeffekt.

Her har jeg altså jukset skikkelig med både mønsterark og kartong. De små panelene er skåret ut fra de store panelene og jeg har brukt både forside og bakside på fotballarket. Med en matte av svart Bazzill bak, synes det ikke at det ikke er noe ark under... :-) På denne måten fikk jeg laget to kort ut av ett helt mønsterark og ca et halvt av det andre (det med Gratulerer), èn Bazzill og litt svarte Bazzillrester.

Den runde teksten er satt på limputer for å løfte det litt opp fra kortet. Det har jeg også gjort med banneret øverst til høyre 

 Innsider med bilde på ene siden og skrivefelt på den andre.


Håper du også får inspirasjon til å bruke klippeark  til litt enklere og kjappe kort :-)


Ingen kommentarer: