torsdag 26. november 2015

Hvis en klem var et snøfnugg {Ett Trykk}

Ett Trykk 0515 søm sniktittI dag har jeg et meget enkelt julekort å vise. Det er publisert i oktobernummeret av Ett Trykk, i en artikkel fokusert på søm som pynt.
julekort med sømEnkle kort er morsomme å lage, men mine clean and simple-kort har en tendens til å være clean and time consuming istedenfor. Snøfnugget er stanset ut i filt fra Papertrey Ink med en snøfnuggdie fra Sizzix/Basic Grey og så brukte jeg et par timer på å sy sømmen min for hånd med sølvtråd. Siden jeg var så godt i gang med nål og tråd sydde jeg en kant 1/8" inn på det blå hovedpanelet også, før jeg limte snøfnugget på hovedpanelet.
GD2015_ElinHVenge_0515_05cTekststempelet fra Gode, gamle juletekster-platen passer perfekt til det store snøfnugget, og siden jeg har sydd med sølv villle jeg ha sølv på teksten også, så den er embosset med et embossingpulver fra Design Objectives på en bit med vellum, som så er surret rundt og limt på baksiden av hovedpanelet. Hovedpanelet er så limt på basen (Rustic White kartong fra Papertrey Ink) med lave 3D-puter fra Stokvis.

Ingen kommentarer: