søndag 6. juli 2014

Tid for dåp



Jeg har laget et dåpskort på bestilling til en liten jente som døpes i dag, og har nok en gang latt babysko-motivet være stjernen, jeg syns det passer så fint på dåpskort. 

Motivet har jeg stemplet på X-Press It blending card med Memento Rich Cocoa og fargelagt med Copics. Arkene jeg har brukt kommer fra Flower Frames-serien til Pion Design, jeg har brukt både fullformatark og 6x6"-ark av de rosa papirene i serien. 

Jeg pleier å skjule en tag bak motivet mitt med en liten hilsen. Denne gangen har jeg stemplet Til dåpsbarnet, også den med Memento Rich Cocoa. Jeg limte også på Tiny Alpha stickers fra Kaisercraft for å få med meg navnet på dåpsbarnet. Fargen på klistremerkene passet perfekt til mønsterarkene jeg hadde brukt! 

Inni kortet har jeg skjært og klippet til selve rammene på 6x6"-arket for å bruke dem som skrivefelt. På venstresiden har jeg stemplet en søt liten dåpstekst i samme font som på tagen. Det høyre skrivefeltet har jeg kun midlertidig festet med en gluedot. Siden kortet er litt klumpete bak pga panel på 3D-puter er det bedre å ta ut skrivefeltet når man skal skrive hilsenen sin. Jeg har også satt på dobbeltsidig teip på panelet, så når den personlige hilsenen til bestilleren er skrevet kan hun rive av beskyttelsespapiret til teipen og lime fast panelet på nytt igjen. 

De varmeste gratulasjoner-stempelet får pryde baksiden av kortet, på en kakeserviett jeg har stanset ut med en die fra Cheery Lynn. 

Sommerklem fra Elin 

2 kommentarer:

Dortesjs sa...

super lækkert og dejligt kort i skønne nuancer

EllenFossli sa...

Så utrolig utrolig lekkert 💞 De er bare helskjønne disse kortene/invitasjonene du har brukt disse søte skoene på 💞💞💞