tirsdag 4. februar 2014

Shabby & simple?



Jeg innrømmer lett at shabby chic ikke helt er min stil (dvs. jeg syns stilen er kjempefin, men får det jo ikke til selv). Egentlig er jo ikke clean & simple det jeg vanligvis lager heller, men her har jeg likevel kombinert de to. Resultatet: et enkelt shabby-kort! 
Jeg har vært flink på dette kortet og brukt bare rester, både kartongen (Bazzill Sunset Rose Dotted Swiss) og mønsterarket (The Elegant Wine House fra Maja Designs Sofiero-kolleksjon) er rester, det er også silkebåndet jeg har krøllet på venstresiden. Kantene på mønsterarket og kartongen har fått et tynt strøk med gesso, før jeg har rufset kantene kraftig! Hipp, hipp HURRA!-stempelet er stemplet på den prikkete, malte kartongen med Memento Rich Cocoa. Gessoen og strukturen på kartongen gjør at stempeltrykket ser litt slitt ut, perfekt på et shabby-kort! 
Innsidene på kortet er veldig enkle. Hurra for deg som fyller, vers-stempelet er stemplet på hvit, glatt kartong stanset ut med die fra Spellbinders (Lattice Rectangles). Plenty med plass til personlig hilsen på høyresiden. 
Baksiden er laget på samme måte som forsiden. Her har jeg brukt resten av kakeservietten fra fronten og noen flere sommerfugler, i tillegg til Hurra for deg, linje-stempelet som en siste liten hilsen til jubilanten. 




Ingen kommentarer: