torsdag 13. november 2014

Pakkelappemani

Først av alt vil jeg minne om denne månedens utfordring - JUL - som du finner her. 

Jeg har ikke vært den som har produsert flest tags/pakkelapper i mitt liv, og har egentlig ikke syntes det var noe kjekt. Men plutselig fikk jeg ånden over meg, og her har jeg lyst å vise dere at å lage tags trenger ikke være så komplisert og med så mye stasj, ala Tim Holtz.

Her har jeg laget en haug med enkle tags som er kjappe å lage. Alle ble laget i løpet av en dag :-)

 På disse to kortene har jeg brukt Strikkemønster som bakgrunnsstempel. Jeg må bare få sagt at jeg har forelsket med helt i det stemplet :-) Begge er stemplet med Prima chalk ink. Teksten på den lyseblå tagen er fra tekstplaten Juletekster 09 og stemplet på den røde tagen heter Ønsket er gammelt.


Dette fine stemplet som heter Juletre med God jul er helt perfekt for de enkle julekortene eller tags, siden det gjør så mye ut av seg. På alle disse har jeg valgt å embosse motivet i de ulike fargene og så har jeg brukt backingark som matcher embossingfargene.


På tagen helt til venstre har jeg igjen brukt Ønsket er gammelt, i tillegg til juletredies fra Scrapmagasinet. Jeg har bare brukt det minste av de to trærne i pakken. På tag nr. to fra venstre har jeg igjen brukt en av de fine tekstene på Juletekster 09. De to siste tagsene har fått stemplet Ønsker at himmelens snøfnugg, hvorav den siste er embosset med hvitt embossingpulver.


Her er tre enkle pakkelapper som har fått en runde med distress ink Walnut stain. På alle tre har jeg bruk det fine Poststempel Nordpolen i litt svakere trykk en de andre stemplene. Stemplet på tagen til venstre heter Tiden før m/vintagemotiv. Stemplet i midten er et av høstens nyheter og heter Når lysene tennes, Curly, mens på tagen til høyre har jeg brukt Rudolfplakat.


Her er igjen to tags som har fått gjennomgå med distress ink, og på begge disse har jeg brukt nyheter. Tekstene er fra Ikke glem-platen som kom ut ganske nylig. I tillegg har jeg brukt Vinterfugl liten og Koselig snømann med pinnearmer


Her har jeg igjen brukt Når lysene tennes, Curly på tagen til høyre, mens teksten på tagen til venstre er fra platen  Småtekster jul, word window


Igjen har jeg vært på ferde med det fine Poststempel Nordpolen på begge disse pakkelappene, og stemplet Gledelig jul har jeg brukt både på tagen over til venstre og tagen under. På tagen til høyre har jeg igjen brukt Strikkemønster og en tekst fra  Juletekster 09. På den platen er det så utrolig mange fine tekster.


Denne pakkelappen har fått en runde med distress ink Chipped Sapphire. Her har jeg brukt et stemplel som egentlig er et helt stempel som jeg har valgt å klippe fra hverandre. Som DT Elin pleier å si: stemplene gråter ikke av å bli klippet i. Jeg har valgt å klippe Julenisse med slede over skogen fra hverandre slik at jeg kan bruke de ulike delene hver for seg eller velge avstanden mellom de. Snøfnuggene øverst er embosset med klart embossingpulver før jeg stemplet resten, og avsluttet med distress ink.



Alle pakkelappene er stemplet med dette Til/fra Gotisk-stemplet på baksiden, som jeg også har klippet fra hverandre :-)

Håper dette var litt inspirerende og at dere fikk noen ideer :-)

Ønsker dere alle en kjempefin dag

klem fra DT Kristina

1 kommentar:

Jorunn`s scrapperier sa...

Wow for noen flotte juletag.
Her var det mange flotte ideer og tips til å bruke stemplene vi har.