lørdag 21. mars 2015

Bildilla #1

Bildilla 1 front skrått PSFor noen uker siden viste jeg et kort uten fargelagt motiv, men med båtmotiv på fronten og maritime mønsterark. I dag har jeg nok et kort uten fargelagt motiv å vise frem. Bildilla-arket ble jeg skikkelig inspirert av, så jeg endte opp med å lage tre forskjellige kort av arket, og jeg brukte opp rubbel og bit på de tre kortene. Dette er det første.
Bildilla 1 front skråPå mange måter har jeg gått tilbake til min scrappestart på dette kortet. Da jeg begynte å lage kort hadde jeg nemlig farget kartong som base på de fleste kortene mine. Nå går det stort sett i kraft-kartong, men her har jeg altså brukt en grønn Bazzill som jeg dessverre ikke vet navnet på. Den mørke grå kartongen er London Fog, også den fra Bazzill.
Bildilla 1 frontArk fra Pion Design var også en gjenganger da jeg startet med denne hobbyen, og det lysegrønne arket er Images fra Vintage Garden-serien. Kantstempling var også noe jeg gjorde mye av i starten, og her har jeg brukt Splatter, avlang-stempelet og Poststempel, kosekroken-stempelet til kantstemplingen min, begge stemplene er annengangsstemplet med fargen Bamboo Leaves fra Memento. Bursdagsstempelet er stemplet med Bamboo Leaves-fargen rett på mønsterarket og lagt på dobbel matte før hele sulamitten er puttet på 3D-puter for dimensjon.
Bildilla 1 front detalj oppeSelve bildet av bilen har jeg gjort litt mer grungy ved å gå over med en pussekloss. Tannhjul og game spinner fra Tim Holtz har blitt behandlet med Distress Paint i fargene Bundled Sage, Broken China og Peeled Paint. De grønne dottene kommer fra Papirdesign. Det samme gjør det mørkegrønne mønsterarket, det heter Jakob og er fra fjorårets vårkolleksjon.
Bildilla 1 innside 1Enkel innside. Hurra for deg VT-stempelet er stemplet som resten, rett på mønsterarket med Bamboo Leaves.
Bildilla 1 innside 2Den andre innsiden er omtrent lik som den første, med masse plass til å skrive en personlig hilsen.
Bildilla 1 baksidePå baksiden av kortet har jeg brukt Oppskrift på Bursdag-stempelet. Jeg har klippet det fra hverandre, så mitt stempel er nå i fem deler, men det gir meg jo bare flere bruksmuligheter! Jeg lover at stemplene ikke gråter når man klipper i dem. Jeg kan alltids sette stempelet sammen igjen sånn det er ment å være. Sirkelen med Årets mann kommer også fra Bildilla-aket.

Ingen kommentarer: