tirsdag 3. mars 2015

Til en seiler

Helt i begynnelsen av februar fikk jeg en koselig telefon fra en dame som ville bestille 60-årskort til sønnen sin, som har bursdag i dag. Han har to store hobbyer: slalåm og seiling. Jeg fikk umiddelbart en idé om å lage et maritimt kort med båtmotiver, og hva er vel bedre egnet enn "Sjøsprøyt"-arket fra NSD?
Jeg kombinerte bildene mine (og Ship O'hoy-sirkelen, som også er på det samme arket) med ark fra Skärgårdsliv-serien til Maja Design. De maritime Maja-arkene var jo perfekte for anledningen! Jeg fant litt hyssing jeg kunne bruke som tau, og i stæsjet mitt hadde jeg faktisk også en ankercharm! Flaks! 
DT Kristina lagde en knute på et maritimt prosjekt en gang, så ideen til knuten min kommer faktisk fra henne. Og mens Kristina lagde en åttetallsknute på sin Toffifee-eske har jeg laget en knute jeg ikke kan navnet på engang. Hvertfall ikke på norsk. På engelsk heter den double carrick bend! 

På innsiden har jeg stemplet et bursdagsstempel med Memento Espresso Truffle. De to båtsirklene nederst til høyre har jeg stanset ut fra Sjøsprøyt-arket med en sirkeldie fra Lifestyle Crafts. 
På baksiden har jeg også brukt et par bilder fra Sjøsprøyt-arket. Jeg stanset ut en sirkel fra restene etter arket jeg brukte inni og limte på tallene jeg stanset ut i Admiral-kartong fra Bazzill. 

Håper alle får en god vårdag i dag. 
Klem fra DT Elin




Ingen kommentarer: