mandag 16. mars 2015

Minikort

Her har jeg laget 4 enkle småkort. Fikk inspirasjon til disse kortene på Ett Trykk sin jubileumsutfordring. Veldig greie å lage, og kjekke å ha når man skulle hatt et kort i stad... :-)

Kortene er 10x10 cm. Jeg har valgt å holde de i hvitt med embosset panel. Har brukt sølvark fra Søstrene Grene under det hvite panelet.

 Alle stemplene er fra North Star og det samme er de fleste blomstene. 

 Innsidene er også veldig enkle, har bare stemplet en tekst på ene siden og skriveplass på den andre. Rammene rundt er tegnet på frihånd. Tekstene kan du finne her og her.

 På det første kortet har jeg brukt stjerneembossing-plate fra Craft concepts, Starry night. Teksten kan du finne her. Nesten alle blomstene er fra North Star, bortsett fra den store rosa. Jeg digger de bittesmå hvite og rosa blomstene som er supre å sette innimellom de andre blomstene. Blir mer utfyllende.

Tekstbanneret er satt på limputer så kortet får en 3D-effekt.

Dette kortet er laget med embossingfolder fra Couture creations, Tied together. Hjerteblomsten og den rosa ranken er også fra North Star her, i tillegg til de andre blomstene. Her liker jeg de bittesmå stjerneblomstene veldig godt. Har også med en hjertecharm fra korthobby, men den er nesten borte pga blitzen fra kameraet...

Teksten kan du finne her

Her har jeg brukt en snirklete embossingfolder, som jeg ikke husker hvor er fra (jeg er nemlig allergisk mot amballasje, så denne kastes så snart nye varer kommer i hus....). Siden jeg har brukt en stor Gardenia, ble det ikke så mange andre blomster. Men de bittesmå rosa og den rosa ranken fikk bli med. Notecharmsen fant jeg på et marked i Roma i sommer.

Teksten kommer fra denne platen.  

Det siste kortet er laget med samme embossingfolder som over. Har også klippet litt i den rosa ranken slik at den ikke ble så lang. Charmsen husker jeg ikke hvor er fra her. Ellers er de fleste blomstene fra North Star. 

Teksten kommer fra samme plate som over. 



Ingen kommentarer: